Tragedi

Igår morse dog pärlan. 
Kanske hade det hänt tidigare, men det var då jag upptäckte det.
Inte det minsta livstecken, totalt stendöd.
Det spelade ingen roll hur mycket jag gasade, vred på nyckeln och svor, han hostade inte ens till. Inte ens lite.
Men det blev ett lyckligt slut trots allt, ikväll fick den lite nya tillbehör (en liten grej och en större grej) och piggnade på sej.
Jag var mycket deltagande, höll i ficklampan och visade mej intresserad (kan det inte börja brinna när du gör sådär? ska vi starta nu? du får vrida på nyckeln. är du säker på att det inte kan börja brinna?).
Och så har vi fått kalas-middag hos Amelie & Rikkard idag, thai-gryta som var jättegod och som man svettades hårt av.
Tack, det var så mysigt!


Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Tack själva för allt ni gjort för oss denna vår!

2008-09-02 @ 22:20:24
URL: http://www.stenen.net
Postat av: Helena

Åh, vilken tur att ni lyckades återuppliva den stackaren. Hoppas han (hon skulle iofs jag vilja kalla "pärlan") klarar sig länge till nu!

2008-09-03 @ 14:30:19
URL: http://mattjat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0