Pärlan, det kommer alltid att vara du och jag


Idag var jag tvungen att provköra den här bilen.

Inte alls speciellt roligt eftersom jag inte törs köra något annat än pärlan (och knappt det). Men nu går ju inte den så bra.
Så jag morskade upp mej och hoppade in.
Det kunde visst bli nåt vajsing (inte säker på vad, men jag tror att bilen stannar eller att man blir inlåst eller nåt sånt) om man gjorde nåt fel (som jag inte heller riktigt kommer ihåg vad det var).
Jag tror det var nåt med nyckeln, nåt sånt där automatiskt. Jag är inte van vid sådant eftersom pärlan till största del är väldigt manuell.
Så jag var mycket skeptisk och förberedde mej på det värsta.
Att den skulle skena över frösö-bron och jag skulle sitta där inlåst och inget kunna göra.


I alla fall så började jag med att (nästan) svänga några varv på parkeringsplatsen. Och då menar jag inte hela parkeringsplatsen utan den lilla rutan man står i.
HERREGUD vad den svängde!!
Med pärlan får man ju ta i för allt vad man är värd för att ens ta sej ut från parkeringen (lite som att ratten sitter fast. Ja det gör den ju förstås, men sitter fast i själva snurren), den här liksom snurrade runt bara man petade på ratten. Mycket obehagligt.
Dessutom lät den inte, jag vill kunna HÖRA när jag får motorstopp, eller när jag inte längre kan åka på 1:ans växel.
Nä tacka vet jag pärlan.

Som förövrigt står på någon sorts service igen. Det var visst lite fler fel.

Kommentarer
Postat av: Helena

Men du vet väl att det ena inte behöver utesluta det andra. Om du köper en annan bil att åka med till coh från jobbet och under tiden lagar Pärlan, då kan du ju ha den till att bara finåka i sedan... Det var väl ett bra förslag!!!

2008-09-18 @ 23:36:01
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: a finmoster

Herregud Anna!!! Ha ha ha ha! Är du säker på att du har körkort för bil? Cykelkörkort? Häst? Hund! Kolla också att det inte är ett s k "Carolakörkort"!/kram från a finmoster

2008-09-19 @ 08:02:02
Postat av: anna

Det är förvillande likt ett körkort, men jag blev lika förvånad själv när jag fick det!

Men nu är det snart vinter och då kommer det bli bra, eftersom jag inte tänker köra när det är halt.

Det är som att hoppa fallskärm utan fallskärm.

Eller ge sig ut på en simtur med en traktor på ryggen.

Man vet liksom att det inte kommer att gå vägen.Bättre att ta bussen.

kram på er :D

2008-09-19 @ 09:01:42
Postat av: Kristin

Haha, ja jag vet inte om jag skulle våga åka bil med dig :) Kramkram

2008-09-24 @ 16:22:00
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: n´ Bästemorbror

Näru Anna, nu må du skriv ijänn. Jeg gå in å titt varenda dag för å få lesa nôge role, jeg kom nerar å nerar é nervsammanbrott ôm du int ha oppdatere bloggen.

2008-09-24 @ 19:25:54
Postat av: a finmoster

Ja dä e förste gången je höll mä en bästemorbror, va jär du? Du ske ju unnerhöll oss och all änner! Kom ijän nu!!!/kram från a finmoster

2008-09-26 @ 08:11:32
Postat av: a finmoster

Anna!!!!!! Var e du?

2008-09-27 @ 19:13:14
Postat av: TC

Hej! Jag ville bara ödmjukast berätta att jag saknar dina inlägg. Oavsett anledning till uppehållet så hoppas jag att du finner motivationen att återuppta de roliga skriverierna om dina vardagsäventyr. De skänker mig - och säkerligen flera andra - stor glädje.

2008-09-28 @ 23:14:10
Postat av: Helena

AnnaPanna var är du?!? Jag måste få skratta snart igen innan jag dör av tristess!!!

Kram

2008-10-01 @ 22:43:16
URL: http://mattjat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0