Annas morgonbilder från vischan


Åååhh så himla mysigt!

                                            


                                                  


                                                  

Efter en tidig morgonpromenad med Sally visade sig mitt husmoderliga jag från sin allra bästa sida, innan klockan var halv två hade jag bakat (jaja, med viss hjälp) två tårtor samt utfodrat byns tanter med små chokladtårte-och-kola-pinne-matlådor. Jag var väldigt nöjd med mej själv.

Noggranna förberedelser
Så här såg det ut i boken:
(först tänkte jag skriva att den blev såhär. Men det blev den inte.)
Och såhär fin blev den:
(Mycket finare tycker jag. Inte alls lika slät och tråkig. Så himla konstig glasyr som bara snabb-stelnade innan jag hade hunnit platta ut den. Säkert nåt fel i receptet, som vanligt.)

De två underverken som senare avnjöts på onsdagens traditionella tjej-kväll (det var dock inte riktigt såhär mycket kvar då) tillsammans med cissis kantarell-stuvnings-mackor:


Idag är jag ledig och har just varit på massage. Lite för länge sedan konstaterade jag eftersom det känns som att jag just blivit överkörd av en traktor. Som backat fram och tillbaka en ganska lång stund faktiskt.
Och nu har jag ju viss erfarenhet av att bli påkörd så jag vet vad jag pratar om.
Nu ska jag ta en liten tupplur i mina linement-ångor.

Min & Maries film-kväll igår efter jobbet:

Vi åt ostkaka och kexchoklad och tittade på "Du blir vad du äter" och funderade över vad vi egentligen skulle bli.
(Men jag har ätit en banan om dagen sista två veckorna! Mycket bra. Ja jag har ju ätit lite annat också.)
Betyg på "Repmånad" som Marie varit eld och lågor över hela veckan och som jag haft
ofantliga förväntningar
över att få se:
Sådär.
Men vi hade hemskt gott fika och trevligt sällskap. Ja varann allså.

Ikväll blir det bio, Håkan 1,5, åååhh va rolig den kommer att va!!

Kommentarer
Postat av: Mari

SÅdär...men hallå...den e ju sjukt väldigt jätte bra...tillochmed katterna skratta ju.



Anna, skärpning nu!!=)

2008-10-10 @ 23:53:54
URL: http://maripersson.blogg.se/
Postat av: anna

jag tyckte katterna mest var galna och sprang på väggarna jag. men vad vet jag :D dom tyckte säkert den var hemskt bra.

2008-10-11 @ 17:25:53
Postat av: Helena

Öhhh, heter den inte Patrik 1,5?!?

Bakverket var ju inte det vackraste jag sett, men den var säkert jättesmarrig! Du är ju trots allt lite husmoderlig du med;-)

2008-10-12 @ 23:00:20
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Mari Persson

gu va ja gillar den första bilden.. den är så fin och mysigtkall.

2008-10-26 @ 21:28:34
URL: http://maripersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0