Dagens Naturupplevelse


För några månader sen gjorde jag ett test som skulle visa hur gammal man var EGENTLIGEN (förmodligen mycket vetenskapligt eftersom det var på facebook), inte helt oväntat blev jag 74 år.
I dag levde jag upp till idealen, köpte aftonbladet med söndagsbilaga samt tog en söndags-promenad där jag mötte den här. Eller mötte och mötte, jag smög på den när den stog och åt. Jag tror jag hade haft lite bättre odds om jag inte haft den jätteröda jackan, det var svårt att smälta in riktigt där i skogen.
Det är den i mitten och det är ett rådjur, om det mot förmodan skulle råda några tvivel.
Min nya kamera har inte kommit än, så jag fick ta med high-tech-mobilen.
Jag kunde lika gärna göra en låd-kamera och ha med mej ut i skogen, det skulle bli lika bra bilder.

I övrigt har det varit en bra helg, i fredags var vi på after work och sen åkte vi till sandviken på baluns.
Mycket trevligt och mycket sent.

Och i lördags var vi sådär pigga. Vi var till Hara å tog upp våran fångst.
Sen åt vi hamburgare när vi kom till stan, och har man nånsin tvivlat på om man vill skaffa barn så hade man tagit ett mycket enkelt beslut denna dag som var NEJ NEJ NEJ NEEJ.
Vi hade förmånen att hamna bredvid en familj med en mycket underhållande dotter på ca 6 år som sjöng mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia
pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia pappa-mia mamma-mia
  i EXAKT samma tonart i de 30 minuter vi var där. Oavbrutet. Det nervösa sammanbrottet var MYCKET nära.
Det blev inte bättre av att pappan i exakt lika många minuter satt och gnällde på sin hamburgare (för mycket ketchup, för lite ketchup, för stor, för liten, för hård, för mjuk, var det verkligen rätt pris hon hade betalat? kolla på kvittot, räkna ihop, dra av, å vad lång tid det tog att få maten!  MM MM MM.) som den stackars mamman fick springa ut och in med tills det blev rätt. Och när det blev rätt så var det inte rätt ändå. Herreguuuud.
Annat var det med oss, vi satt snällt på våra platser och åt våra hamburgare och sa artigt hej då när vi gick.

På kvällen var Krister & Erika här på delikat öring å harr-middag , jättegott och jättemysigt.
Sen hade vi tv-spelsturnering (tjejerna var förstås bäst) och så åkte vi hem till dom å kollade på ishockey. Och sov lite. Vi är så trevliga när vi är borta och hälsar på!
Sen spelade vi Geni till 02,30, då hade Patrik redan sovit i en timme och det var dags att åka hem.
Jag däremot var i toppform och hade kunnat spela än.
(Det gick förövrigt mycket bra för erika å anna-laget, tyvärr visade det sig att det var för att vi råkat få barn-frågorna. Men vi var hemskt duktiga sen också.) 
Ännu en mycket trevlig och mycket sen kväll.

Ja sen idag har vi alltså haft pensionärsdag, läst kvällstidning, tvättat och ätit fisk från igår.

Och i morgon börjar jag på mitt nya jobb!

Kommentarer
Postat av: a finmoster

Hej, får man åka pärlan den 30 juni på kvällen, från flyget och in till stan?

2008-05-12 @ 17:01:25
Postat av: Kristin

Vad är det för nytt jobb du börjar på? Kram från Övik!

2008-05-13 @ 13:13:07
Postat av: Kristin

Vad är det för nytt jobb du börjar på? Kram från Övik!

2008-05-13 @ 13:13:42
URL: http://lillprinsess.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hej och tack för kommentaren! Kul när nya läsare hör av sig, händer inte allt för ofta. =)

Hahaha ja just den där spaden har jag också funderat lite över, jag förstår inte riktigt om man ska föra in den liksom... eller...? Och sen trästaven? Finns ju liksom bara ett sätt att använda den på, men varför? Nä, jag ska luska vidare på det där. Spännande värre! ;)

2008-05-13 @ 21:32:27
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Klart pärlan kommer å plockar upp vid flyget.

2008-05-13 @ 21:49:44
URL: http://annastekpanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0