Vilken hääärlig dag!

Förutom att jag började jobba halv fem i morse.
Men för övrigt en mycket bra dag, med kalas-väder!
Jag har varit nere i badhusparken och åkt skridskor på eftermiddagen, helt underbart skönt!
Eller, jag åkte inte så mycket, låg mest och fikade i solen. Men ändå.
image186

Utsikt från min fika-grop

image193



image188

image189

image190

image191

Sen blev det en varm-korv å festis i badhusparken

image192

Å sen hemma mätt, nöjd å glad

image194

Ikväll åker jag nog hem till mamma & pappa och hälsar på, tänkte ta med skidorna och ta en tur med Sally. Får väl se vad det blir för framgångar med det...
Tidigare erfarenheter säger mig att jag har lite för höga förhoppningar, att sally-turen inte blir så där vinter-härligt som på tv med typ ola skinnarmo (han kanske inte åker så mycket skidor efter hund, men i alla fall. han är ju så där äventyrlig av sig), med Sally som springer rakt fram jätteduktigt och jag som är så bra på att åka bakefter.
Fast jag behöver ju inte åka nåt själv eftersom hon är så duktig och drar mej precis dit jag säger att hon ska, å snön gnistrar och vi susar fram som i värsta skidåkar-filmen. Det är nästan så att det spelar lite stämningsfull musik i bakgrunden också. Kallt är det inte heller, och inte har jag nån glipa mellan lång-kalsongen och tröjan där det blåser in.
Verkligheten är en annan.
Sally kör sick-sack-stilen med en radie på tio meter ( kopplet är typ 2 meter,det är ett problem) och jag får kämpa å slita för att ta mej framåt. FASTÄN vi är på sjön och det är platt. Men Sally är glad.
Jag ramlar och vi går hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0