Snart är det helg!

Så himla kul, för då ska jag jobba.
I går hade vi tjej-onsdags-kväll hos Maria i lit. Lika trevligt som vanligt!
Vi fikade och kollade på nåt förlossningsprogram och slutade fika.
Så här fin utsikt var det från MAria & Mickes kök:
image306
Idag har jag varit husmoderlig och tvättat ca 100 kubik med tvätt.
Våran tvättstuga har renoverats hur länge som helst (eller bara i två veckor, men vi glömde tvätta veckorna innan och veckan efter och oj vad mycket tvätt det blir. Speciellt för mej som bara håller mej ren fram till frukosten) så igår var jag tvungen att ha mössan som luktar hårbotten när vi gick på promenad. huga.

Idag fick jag höra att Rikhard å Hanna ska gifta sig. Så romantiskt!!  
Men jag tycker inte att ni ska gifta er på nån flygplats (fast jag gissar att ni inte riktigt bryr er om det) , jag tycker ni ska göra det här hemma så man får titta på er när ni är så där fina och grina så allt fint glitter och sånt man har piffat sej med rinner ut i hela ansiktet.
Ja fast det ska ju förstås bli jättekul att komma på fest också!!  
Jag kommer säkert att grina då med, så det blir nog bra ändå.

Nu ska jag gå och handla nu tror jag.
Min enda uppgift de senaste tre dagarna har varit att komma ihåg å köpa toa-papper.
Men det var svårt nog, för nu har till och med fin-servetterna tagit slut.image305
That´s my mission tonight.


Jo förresten! Mitt nya hår-liv började idag.
Det började redan den dagen frissan kallade mej skalle-per, men nu börjar det officiellt.
Nu har jag köpt en till förpackning med hår-kontroll som inte alls ska räcka ett år den här gången.
(den ska räcka i två månader. Men jag körde på den sporadiska
ta-nån-gång-ibland-metoden sist. Utan några förbluffande resultat) 
Jag tänkte kanske prova nån sorts chock-behandling den här gången, typ 4 piller om dan istället för 2.
Nån som har nån erfarenhet av det?
Det borde väl ge nåt resultat?! (Förhoppningsvis bara på håret)
 Så nästa gång ni ser mej kan det mycket väl hända att jag inte syns bakom allt mitt tjocka, glansiga, fantastiska underbara hår.
image308




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0