Snart midsommar!!

Idag håller jag på att tvätta upp alla våra smutsiga paltor så att vi kan vara rena å fina i morrn på midsommar.
Tyvärr skulle jag kanske ha tvättat täckjackan å fleece-byxorna istället för lill-klänningen, men är det sommar så är det å då ska jag ha klänning. 
Igår hade vi tjejkväll och jag hade gjort en alldeles väldigt utsökt kyckling-gryta å chokladmuffins med både vanlig å vit choklad i. Kanske delar jag med mej av det super-receptet nångång.
I alla fall så var det så lämpligt så att det var huuur många avsnitt som helst av Sex and the city, så då slapp vi kolla så mycket på fotbollen.

Här sitter flickorna och jäser å tänker "men ojojoj vilken fantastisk matlagerska hon är vår otroliga kompis Anna. vilken tur att vi har henne!"

Gunilla var lite svår att få hem eftersom hon kände sig som hemma och bäddade ner sej i soffan när Maria åkte.

Men det var mycket trevligt.
Jag tänkte rensa kylen också när jag ändå höll på och kockade, men det blev inte så. Jag konstaterade mest vad mycket det  var som mer hör hemma i en zoologisk undersökning än i vårat kylskåpet. T.ex en matlåda med en oidentifierbar rätt i, och en gurka från en helt annan tidsepok.  Men det får stå och gotta till sig några dagar till.
Nu ska jag ner i tvättstugan, sen ska jag köpa ett gummiband till min klänning som behöver justeras en aning.
Ååååhh att jag aldrig lär mej. Det KOMMER INTE att bli bra.
Ikväll ska vi på dans!   








Kommentarer
Postat av: Moa

Vad roligt att du tyckte om den :) Vilken av "grytorna" gjorde du? Den med svartvinbärsgele eller den med grönpeppar? Både är iaf hur goda som helst :)

2008-06-19 @ 12:16:09
URL: http://molia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0