Möte med maffian

Idag har vi varit på stan, jag fyndade ett par såna där spring-byxor (läs trikåer.) som jag lovat mej själv att aldrig ha.
Men jag har fått för mej att jag kommer att springa mycket längre, bättre och snyggare om jag bara har ett par spring-byxor.
Eftersom vi är hundvakt så var hon också med på stan, och när claes ohlson skulle besökas väntade vi utanför.
Rätt vad det var så stod 2 ryssar och tittade på oss, och mumlade och hummade till varann. Och det dröjde inte länge förrän en till dök upp och slöt sej till sällskapet. Dom gick runt oss, stirrade och viskade till varann. Helt fördomsfri började jag ana oråd och maffia och andra hemskheter.
Och knappt hade jag tänkt det förrän en FJÄRDE tittade fram och då blev jag säker på att jag inom en snar framtid hade satt min sista potatis.
Jag önskade så väldigt att Stella skulle visa en mer aggresiv sida, men hon låg och sov.
Och maffian gick runt oss och tittade, hummade och mumlade ännu mer. Säkert tio minuter!!
Sen till min stora tacksamhet började dom gå, fast vände sej hela tiden om och såg väldigt farliga ut.
Så kände jag hoppet återvända när dom försvann ner i en gränd, men då smyger en av dom fram bakom gathörnet och står där å spionerar på oss!!! Ja tänk om jag hade haft spring-byxorna på mej, då hade jag kutat därifrån som ett skott. Men nu hade jag inte det  så jag fick sitta där och finna mej i mitt öde.
När Patrik är på clas ohlson går det inte så fort, och så var det även denna gång.
Dom mystiska turades om att spina, och emellanåt kikade dom andra fram.
Efter en evighet kom Patrik tillbaka, men försvann dom? Nä. Dom ställde sej mittemot oss och stirrade, Patrik stirrade tillbaka och jag ville gå hem.
Sen gick vi.
HUUUUU vad spännande va!

Sen har vi varit på expo norr och köpt en jättejättebra grej som man kan skära grönsaker med och ätit kolbulle och wienerbröd.


I några dagar har jag mötts av en grupp banan-flugor när jag kommit hem, så jag har haft bekämpning av dom på eftermiddagen. Hårspray och dammsugare, det tar bra.


Nu ska vi ut på båt-tur. Trevlig lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Bra att du har skaffat trikåer, då kan vi ta på oss varsina sånna och ge oss ut i löparspåret. Bara jag har barnvakt så...



Och du, OM de otäcka ryssarna ens hade funderat på att peta på dig, DÅ hade INTE Stella legat kvar så snällt kan jag lova. :)

Ingen skulle få göra nåt dumt mot världens bästa hundvakt!

2008-06-28 @ 22:38:24
URL: http://www.stenen.net
Postat av: Gunilla

Helu there!!

Vill bara meddela att vi har nu datorn i huset igen vilket betyder flera besök på din emminenta sida. Alltid lika kul att läsa och se alla tjusiga kort.. : ) Snart drar vi till Sundsvall bruden - remember to bring the camera liksom. SÅ KUL VI SKA HA!!

Kram så länge!!

2008-06-29 @ 11:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0