Flygplatsdramatik

Idag hämtade vi fin-moster på flyget, och hon fick ÄNTLIGEN åka den finaste bil hon nånsin sett.
För även om den är lite skeven så går den fortfarande som ett skott.
I alla fall så skulle jag ta en biljett när jag körde in där, men jag blev så nervös så jag betalade inte utan fick göra det inne istället. 15 kronor kostade det och jag hade förstås 14 med mej. Så då skulle jag stoppa in kortet istället i nån sån där automat, men hur jag än vände å vred så stod det bara vänd på kortet. Bredvid fanns det en liten hjälp-knapp som man kunde trycka på (för dom som inte förstår bättre), så det gjorde vi. Några sekunder senare vrålar någon i 300 decibell ur den där  lilla, lilla högtalaren "BEHÖÖÖVER NI HJÄÄÄLP??"

När hela flygplatsen visste att vi behövde hjälp och vi inte hade några trumhinnor kvar, fick vi gå till en hjälp-disk.
Där behövde killen ha våran biljett och när han stoppade in den i maskinen sa det bara glufs så var den borta.
När han hade plockat isär apparaten och biljetten fortfarande var försvunnen fick vi en gratis one-way ticket ut.
Sen bjöd fin-moster på hamburgare och åkte vidare med tåget. Hoppas dom kommer på lite längre visit snart. 

Annars har jag jobbat idag samt bakat hårda muffins.

Igår började jag och Marie kolla på världens bästa dvd-box, nämligen den här.
Vi hann igenom tolv avsnitt inklusive paus för att handla lite proviant.
Snart ska vi på bion!!

Åååhh, så käck liten sko-kartongs-box också!!
Nånting annat käckt är att jag, Maria & Gunilla ska på IKEA i morrn.
Ska komma på lite saker som jag inte visste att jag behövde, och så ska
jag kolla på en rit-bräda till datorn. Mycket spännande.
Förresten så gjorde jag ett konstnärligt inslag igår som jag inte fick in i inlägget,
så det får man njuta av här istället, Anna på en skön spring-tur i trikåer.
Kanske kan det konstnärliga slipas till lite med en rit-bräda.



Kommentarer
Postat av: Kristin

Vi sitter också och plöjer avsnitt här hemma inför bion till helgen :) Hoppas du har en bra dag! Kram

2008-07-01 @ 13:26:42
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0