Patrik fixar romantisk fredags-middag


Fredag förmiddag:
Patrik- Ska vi äta nåt riktigt gott i kväll?
Jag- JAAA va mysigt!! (går igenom allt lyxigt jag kan komma på, typ fläskfilé och sånt där)
hela dan går jag och längtar efter den där supersmarriga middagen.
19,00 ringer Patrik:
-Nu är jag på väg hem, jag fixar maten.
Jag- mhm.(lite stingslig efter att inte ha ätit på väldigt länge eftersom jag skulle vara riktigt riktigt utsvulten när gourmetmiddan serverades) Är det thailändsk kyckling?
Patrik- Nä
Jag- Då är det säkert det! (blir jättesugen på det)
En halvtimme senare kommer Patrik hem med detta:
image58
Det kommer krävas en hel del för att ställa allt till rätta.

En annan mat-sak som är bra, är att mitt nya sunda liv har börjat. Det började idag faktiskt. (eller egentligen igår för då åt jag makrill i tomatsås. PÅ HÅRDBRÖDMACKA! så vuxet och nyttigt.)
Dagens mat;
image59
Blodpudding å lingonsylt och grönkålsstuvning.
Jo jäklarns vad hälsosam man är!
Dessutom åkte jag & Maria 8 km skidor igår, UTAN FIKA. Herregud, vart ska det sluta?!?
Vi har förresten blivit ganska duktiga på att åka. Igår tränade vi på att åka i nedförsbacke med kurva. Det gick ganska bra, tills Maria höll på att köra över en tant med tre små hundar som kom just i tränings-kurvan. (jag hade redan vinglat långt utanför spåret så jag utgjorde ingen fara) Men proffsig som Maria är parerade hon väldigt snyggt. (spårade ur).
Vi konstaterade snabbt att tanten var totalt humorbefriad.

Lite andra bilder från helgen....I lördags blev pärlan vaxad å putsad å piffad. Sen åkte vi på dans med Johan & Gunilla och tittade på hur dom hade det ute på landet i lill-huset. (fast det var inte så  litet). Så  mysigt!
Eftersom det var deras premiärtur i världens finaste bil så var dom förstås lite nervösa till en början.

image67
men när dom insåg vilken fantastisk chaufför jag är så blev dom så glada och avslappnade.
image68
Och dom ville ALDRIG  kliva ur pärlan! Nä, dom ville bara åka och åka och åka.
Ungefär så var det.

Hamnen söndag...
image66image64image65

                                       Och snart är det VM!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0