När det är dags att kasta ut granen

image54
OBS det gröna på golvet är inte julgransmattan, det är barr. Det röda som skymtar bakom är mattan.
Den var sannerligen finare med pyntet på.

Idag har jag vidgat mina vyer och åkt två varv runt lugnvik.
 image55
Och detta berodde FAKTISKT inte på min totala avsaknad av  lokalförmåga.
Nej det var så att jag tänkte lyxa till det och ta bussen hem från jobbet, och det tog inte lång tid förrän jag somnade in i rusket å skaket.
Men jag kände mej lite skyldig efter 1,5 varv, som snål-åkarn som bara sitter och åker runt runt för att man inte har nåt annat att göra, så jag skyndade mej att smyga av när jag åkte förbi hemma andra gången.

Igår slipades det lite på pärlan igen (ja inte jag, jag sov som vanligt), den lät ju som så konstigt när vi var i sundsvall så nu tror jag dom har bytt koppling eller nåt sånt. Och när dom hade gjort det så tror jag det var det nåt annat som gick sönder. Men nu är den som ny. Igen!

Nu är det helg och jag har ingen aning vad vi ska hitta på.
Patrik hade ett jätteroligt förslag, att vi skulle vaxa min bil. Det var ju precis vad jag kände för att göra PÅ EN LÖRDAG. En fin tanke, men inte så bra.


Idag ska jag börja mitt nya hälsosamma liv med fisk-mat minst en gång om dagen.

Varje gång jag vaknar och ser hår-bollarna på kudden, så tänker jag på att jag kommer vara flintis innan 26 om jag inte börjar äta lite bättre.image57
INTE mackor till middag, och FRAMFÖRALLT inte kakor och kokos-toppar. Det får man äta EFTER fisken. 

Jag har redan börjat skriva en superbra handlingslista på allt nyttigt vi ska köpa och komponera värsta matsedlarna av.

T.ex; lax, nötter, broccoli, räkor mm.
Det här gör jag ungefär en gång i månaden när tidningen "I Form" kommer, och det står om hjärt-problem och annat som man får om man äter chips till frukost.
Jag har aldrig hunnit längre än till inköpslistan, men den här gången ska jag ha karaktär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0