Inge pigg

Efter en vecka med tidiga morgnar (läs nätter), mycket på jobbet och kanske lite för lite sova, har min mage halv-strejkat. Ja jag misstänker att det har nåt med saken att göra i alla fall.
Därför har jag inte orkat skriva nåt på ett tag, har mest varit i halv-koma när jag kommit hem från jobbet. Jaja, ska försöka sammanfatta veckan lite kort.
Måndag å tisdag tror jag inte att det blev så mycket mer än jobb....Jo! Stella var ju här, fast det kanske jag skrev sist..
Ja sen på onsdag när jag kom hem så somnade jag typ vid tre. När Patrik väckte mig och frågade om jag hade ställt klockan blev jag lite irriterad och tyckte det var onödigt att jag inte kunde få sova några timmar när jag väl hade slocknat. Men klockan var visst tolv på natten, så det var bara att ställa klockan, somna om och kliva upp tre timmar senare.
Jag är inte så mycket för såna där power-nap, nä tacka vet jag att sova ett dygn eller två så det tar ordentligt.
Ja sen var jag hyper-pigg på torsdagen.

I fredags hade vi lite överrasknings-kväll för Maria som fyllt år.
Åååh, det var så mysigt!!
Först kom Gunilla hit, med en storstilad entré som alltid.
Och en hamburgare.
image129
Ja sen dekorerade vi pärlan som för kvällen var själva fest-platsen, med ballonger, chips, godis och tutor.
Allt som kunde tänkas behaga födelsedagsbarnet.
Fast tutorna använde Gunilla mest som hjälp (tyckte hon själv) när jag förväntades svänga, bromsa, blända av mm. 

Hon skulle nog inte ha någon lysande karriär som körskolelärare.
Men det gör liksom ingenting.


image127image128
image130image132
Stannat på vägen för att pynta.
image141

Och så här glad blev Maria när vi kom å skulle överrasknings-ta-med henne.
(Sen sa hon att hon trodde det var galningar som kom. Å så var det bara vi)
image133

image135        image134
Maria är installerad i kalas-baksätet. Och hon var förstås inte sen med att förse sig med det som fanns att tillgå.
Efter en mycket trevlig biltur in till stan igen, så råkade Sigrid komma förbi (som av en händelse  ) och hon anslöt till kalas-följet.
image139
Sen åkte vi till Boda Borg. Till en början gick det sådär, vi klarade en bana. Någon kom med idén att vi kunde göra den resten av kvällen, så det blev lite fler stämplar.  Men innan kvällen var slut hade vi tre stämplar, och dom var INTE likadana.
image136

image137
sigrid i en låda
image140
Gunilla skjut-klar
image138
Sen åkte vi på mc donalds och åt lite kvällsmat, å så var det gonatt.
Så väldigt vuxet att avsluta fredag kväll vid halv tolv!
("nähä, det är en dag i morgon också". Riktigt illa.)
En kalas-kväll blev det i alla fall!

Lördag: Sov. Kollade NÄSTAN färdigt på melodifestivalen, sov.
Idag: Sov. Åt, låg i soffan. Sov.
Jag känner mig så väldigt meningsfull nu för tiden.


Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Förstår hur du känner dig, men du ska veta att du är "supermeningsfull". Utan dig vore denna värld så mycket tråkigare. Kram på dig!

2008-02-24 @ 22:30:58
Postat av: Maria Andersson

Jaaa, jag håller fullständigt med Amelie, du kan då konsten att roa och göra alla i din närhet på gott humör!

Och vilken överraskning det var när ni rövade bort mig i din lilla pärla till bil (som för övrigt har kuddar och gardiner och filtar och godis och pringles, det enda han saknar är faktiskt ett namn anna!)!

Vilka underbara kompisar jag har, det var en oförglömlig kväll!

2008-03-09 @ 13:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0