Ute på djupt vatten

åååhh så fyndigt!
Eftersom jag har varit på ålands-"kryssning" i helgen.
Här med mycket trevliga hytt-kamraten Monica. Och lika trevliga jag själv.

Åååhh vi hade så kul!!
Kvällen började med julbord, och jag avslutade middagen (efter att ha hållt mig väldigt städad, inte sölat på varken mig själv eller någon annan) med att sprätta iväg ett vinkokt päron på Monica.
Sen dansade vi natten lång och dagen efter var det nio timmars buss-färd hem med en skock skrålande karlar längst bak i bussen som varvade skålande i diverse drycker med att skråla orumsrena saker och sånger i mitt öra (alla andras också för den delen, men jag satt faktiskt närmast) hela vägen hem. När vi närmade oss tönnebro hade några av dom somnat och det tändes ett ljus av hopp i mina ögon (och öron).  Men efter att sångarna fått hamburgare var dom piggare än någonsin och förblev så tills vi var hemma.
En mycket lyckad helg.

Igår var jag & Cissi till Maria å Anton på tjej-och-bonde-söker-fru-och-Anton-kväll.
Som vanligt var det hemskt trevligt, vi fikade smask-mackor med brieost och kollade på bonde söker fru.
Och det var så romantiskt!
Det var förstås Cissi som körde eftersom jag inte kan köra den där vägen längre sen pärlan dog i farten på väg hem.
Men i stället är jag en väldigt aktiv passagerare, som hjälper till att påminna om att sätta på helljus, inte köra så fort, inte köra så nära, akta djuren, koncentrera dig på vägen, inte hålla så långt ut, inte hålla så långt in, hinner du verkligen stanna i den där korsningen, med mera.
Jag tror Cissi uppskattade min hjälpsamhet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, det var verkligen supertrevligt igår! Anton hälsar:-)

2008-12-11 @ 22:38:13
Postat av: Maria

Jo, förresten... jag kollade din blogg ett år tillbaka... har du skaffat nån julgran i år? Eller är granarna lyckligt förskonade från dig denna jul? Du kanske rentav har hunnit förbruka några redan:-)För du kan ju inte rucka på traditionen att ha en gran utan barr.

2008-12-11 @ 22:48:56
Postat av: anna

där sa du nåt... fast jag tänkte nog börja med att skaffa möbler innan jag släpar hem en gran..

och så är jag rädd att det kommer kusar med den där granen, och då kanske det kommer klia ännu mer. inte bra.men det känns bra att du håller koll på mina traditioner åt mig. :D

2008-12-12 @ 08:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0