Ja men varför blir jag inte förvånad?


Jag håller på att komponera en sång, det ska bli en ny version av Guldet blev till sand och den ska heta Bilen blev till skrot. Igår kväll skulle jag skjutsa hem Amelie, och lånade Patriks bil eftersom pärlan var parkerad lite för långt bort.
Hann jag ens ut från gården innan det bonkade till och jag trodde att jag hade kört över någon? Nej.
Kom bil-proffs-grannen just förbi och sa " Men den här kan ni inte köra med, länk-armen har ju gått av"? Ja.
Har jag en aning om vad länk-arm är överhuvudtaget? Nej.
Var det helt oväntat att detta skulle hända när JAG EN GÅNG LÅNAR BILEN??! Nej.
Detta innebar att vägen ut och således även in från parkeringen var blockerad halva kvällen.
(eftersom detta förstås hände mitt framför portalen där man kör ut)
Nu till något roligare.

Igår var det inte bara köra-sönder-Patriks-bil-dagen, det var även den stora dagen B, Besiktningsdagen!

Med spänd förväntan åkte jag, Amelie och pärlan till bilprovningen i goood tid. Väldigt god tid, faktiskt så god att vi fick sitta där hur länge som helst. Men jag är som vanligt mycket förutseende, utifall att det skulle hända att man blir påkörd/kör på något/får motorstopp/slut på bensin/fastnar/kör av vägen/övrigt på vägen dit. Färden gick bra, enda oklarheten var att jag inte var säker på om 4:ans växel låg uppåt eller neråt. Det var ju så länge sen jag körde nu.
Jag frågade Amelie vad hon trodde, hon trodde bara att man inte skulle åka med någon som frågade sina passagerare det.
Besiktingen gick SJÄLVKLART bra, och pärlan behöver förstås inte komma tillbaka.
(Bara några små detaljer, för hög CO, men det fixade snälla killen där. Jag vet inte om det var för att han tyckte synd om oss eller om han tyckte att pärlan var fin. Trasiga backspeglar och en damask som hade gått av. I stort sett tipp-topp!)
Det var nästan så att man fick en liten tår i ögat av stolthet. Det tror jag förresten Amelie fick också när jag BACKADE in genom grinden hemma hos henne. Jag var så bra på den där backningen! Visserligen hade jag strax innan i halv panik kört upp på skridskobanan mittemot (nästan i alla fall) för att vi inte skulle bli påkörda.

Det var förresten inte mitt fel att den där himla armen gick av.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilekn otur du har med bilar anna ..

tur är pärlan var i topp trimm :)

Kram

2008-12-04 @ 12:02:13
URL: http://hamrins.blogg.se/
Postat av: sparwen

Anna, du vet att mutbrott är olagligt va? Du som mutat kan fällas för bestickning ;)

2008-12-04 @ 19:18:04
Postat av: anna

jag behöver inte använda mutor, min blotta uppenbarelse räcker.

2008-12-04 @ 22:04:46
Postat av: Amelie Nilsson

Ja du Anna, det är alltid ett äventyr att umgås med dig. Underbart! :)

2008-12-05 @ 19:37:42
URL: http://stenen.net
Postat av: Ida

Det är .. hmm.. väsen från " andra sidan" du kanske inte tror på sånt.. men så är det=)

2008-12-08 @ 21:04:21
URL: http://hamrins.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tänk att man nästan alltid får sig ett gott skratt när man läser om dina äventyr Anna! :-)

Grattis på namnsdagen också!

Kram kram

2008-12-09 @ 15:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0