Ååh du härliga julefrid

Jaha så sitter man här igen med svälld buk och lätt illamående.
Prinskorvarna och kalvsyltan har lagt sig tillrätta, nu hoppas jag att ris a´la maltan, chokladen, nötterna, kakorna, lussebullarna och skinkstutarna ska göra detsamma inom kort. (Nötter blev det i och för sig inte så mycket av, eftersom knäckar-grejen var borta och vi fick slå sönder dom med hammare.)
Sally förmedlar palt-koma-känslan:


Igår jobbade jag, sen hälsade jag på momma på sjukhuset och sen satt jag igång med julklapparna och gjorde mer gurk-burkar.
24.00 höll jag på att börja grina för att jag var så trött och hungrig och inte kände för att ha någon jul eller slå in något mer paket, så jag gick och la mig och drömde om Lasse Kronér och en katt istället. Det är så underbart med jul.
Efter att ha hittat på dom sista julklapparna och jul-rimmen (rimmet. vilket jag förövrigt är mycket nöjd med.) i morse hälsade jag på momma, åkte till bror och sen hem för att äta upp mig. Färden gick bra, pärlan stannade bara en gång. Dog sådär i farten som förut, utan att jag riktigt märkte det.

Före maten:
(medan vi fortfarande kunde röra oss) Ute på en hurtig och
uppfriskande jul-promenad.

Sally är med. Alltid.



Efter maten











Och nu ska jag dela med mig av mitt fantastiska rim. Eller jag har två, fast det ena vet jag inte om det räknas riktigt.

Om du är riktigt snäll
Ska du få bo på hotell 

Fast det är ju lite avslöjande, så jag tror inte det gills.

Kaffe-kopps-rimmet:

I botten på koppen är det äckligt brunt klet
era snusk-muggar är en sanitär olägenhet
Diskade nån gång om år
dom själva ner från bordet snart går
Detta är mycket bristande hygien
här får ni varsin som är alldeles ren.

God Jul, nu ska jag lägga mej och svälla lite.

Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Värsta julrimmet! :D Kanske liiite avslöjande, men vad gör det. :)

2008-12-25 @ 10:19:57
URL: http://stenen.net
Postat av: Barbamorsan

Vilken knähund :) Roliga rim ganska avslöjade båda men vad gör det. Gott nytt år!!

2008-12-30 @ 23:25:03
URL: http://barbamorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0