Gummi-stövel och vitlöksbröd

Måndag: Möhippa. (inte min egen)
Har bara bilder från förberedelserna än, dvs fixning av våran utklädnings-utstyrsel.
Och det syns ju glas-klart vad vi ska vara.
                             
EN GUMMI-STÖVEL SÅKLART.
Som man förstås måste klä ut sej till när man jobbar här.

Rekomenderas dock inte som utklädning till personer med klaustrofobi eller andra problem, då det både var stora problem med att röra sej, andas, se något och ta sej ur den. Men fint blev det, det är huvudsaken.

Onsdag: Båt-tur och dans i Hällesjö.
En mycket bra kväll, skit-varmt och mycket folk.
Men det är som trevligt ändå, trots att karlarna svettas så att det rinner ner och skvalpar i örat på en, och att man alltid får en tant-klack nerskruvad i foten.

Jag har gjort två fina illustrationer av kvällen.
Nummer ett är kvällens misstag, den där dansen man önskade att man hade gått på toaletten istället.
Mannen i fråga var väldigt.. mja, sprallig, skulle man kunna säga för att vara positiv.
Han hoppade och for runt (medan jag klängde mej fast så gott det gick) och ropade glatt i varje refräng "Nu börjar dom om ! Nu börjar dom om!" Och såg om möjligt ännu galnare ut.
Han var otäckt glad hela tiden (vilket kan vara väldigt positivt i de flesta fall, men inte i det här) och stängde inte munnen en enda gång. Vilket jag mycket väl såg eftersom han hela tiden lutade sej bakåt för att föräkra sej om att jag tyckte det var precis lika skojigt som han. Vilket jag inte tyckte.

Nummer två: Sista dansen.
Någon närmare förklaring behövs inte, men MAN SKICKAR VÄL INTE SMS!!!

I övrigt en mycket bra kväll. Pärlan puttrade på så fint hela vägen.
Dock upptäcktes igår att den läker in vatten, men det gör inte så mycket. Den är så bra ändå.

Sällskapsresan goes Storsjön




Torsdag: Planerad gå-ut-och-äta-kväll.
Efter att jag gått och suktat efter den smarriga maten hela dagen lyckades någon dubbelboka sina aktiviteter så det inte blev någon ätning. Gå-ut-och-äta-kvällen blev istället sitta-inne-och-vara-hemskt-arg-kvällen. 
(LITE berodde det kanske på att jag inte ätit på halva dagen för att vara RIKTIGT sugen på kvällen och kanske hade ett liiitet blod-socker-fall, men mest på att jag var arg på riktigt)

Fredag: Kompensation för gå-ut-och-äta-kvällen.
Två förrätter och en varmrätt på Simon och Viktor.
Det var jag värd.

Annars inte mycket nytt, vi har varit lite på stråket samt hört resten av yran genom sovrumsfönstret.
 Och i helgen har jag jobbat.
Jo! Idag har Erika varit här från Sundsvall, vi har haft en hel-dag på stan. Ätit, fikat, shoppat, ätit lite mer.
Mysig dag.

Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

haha, schysst stövelutstyrsel! :)

Imorgon bitti börjar vi resan hemmåt. Har börjat få lite hemlängtan nu. Ska bli skönt att komma hem till lägenheten som vi inte har bott i de två-tre senaste månaderna.

Hoppas vi ses snart! Kraaam!

2008-08-05 @ 12:11:17
URL: http://www.stenen.net
Postat av: Anonym

Vill du chansen och vinna en goddiebag? Var då med i min tävling !



http://exclusive.blogg.se/2008/august/vinn-goodie-bag-fran-girlstuffse.html#comment



2008-08-06 @ 14:50:44
Postat av: Barbamorsan

Kul upplägg, hela veckan bara sådär :) Verkar som du fick en bra kompensation på fredagen i alla fall. Ha det gott!

2008-08-07 @ 07:24:16
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0