Sicken natt

Igår kväll stod vi på bron och lyssnade efter en räv som skrek.

Eftersom jag är så mörkrädd var det med skräckblandad förtjusning jag stog där och lyssnade.
Det kändes inte bättre när min pedagogiske fader sa att det lät som barn-skrik, fast som tur var hörde jag aldrig nånting.
Så sen låg jag vaken, övertygad om att han stog nånstans i närheten och lock-ropade på mej och att detta skulle möta mig när jag öppnade ögonen. OM jag nånsin öppnade ögonen igen.

image434
Om han inte hunnit ta mej innan dess.

Sen drömde jag att Patrik satt i skogen och så kom det förstås en räv, som först var en björn.
(Helt fredlig, så det var en liten trevlig dröm.)
I alla fall så skulle jag ju ta kort när dom började leka så fint med varandra,(alltså Patrik å räven) men då var det fullt i mobilen.
Och medans jag skulle försöka fippla bort en massa kort så började räven göra värsta tricksen.
Men det fick jag ju aldrig med på kort.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hörde du inte gubben i trappen då? Kanske inatt...:-)

2008-04-23 @ 11:52:49
Postat av: Amelie Nilsson

Skulle inte vi få se bilder på en nystädad pärla? ;)

2008-04-24 @ 21:21:39
URL: http://www.stenen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0