Sanitär olägenhet

Nu måste jag faktiskt ta en paus i mitt hårda arbete.
OJ OJ OJ vad jag har städat ikväll!!
Tvättat å dammsugit å torkat å dammat. Till och med dammat matta! Eller jag hittade inte piskan (och när jag hittade den var den fastfrusen i en isknul på balkongen) så jag har mest ruskat lite.
Ja, jag har städat så mycket så när jag pratar med mej själv så kommer jag faktiskt fram till att Patrik kommer att få städa i.... nja, åtminstone ett år framöver, för att kompensera det här. Det låter rimligt tycker jag. 

Men det var våldsamt vad dammigt vi hade..
Jag tänkte ta kort, men det var så hemskt dammigt så nån kanske hade
skickat hit hälsovårdsmyndigheten eller nåt annat lort-bolag.
Så jag tog kort på nåt mycket trevligare, nämligen MEJ SJÄLV!

image374

Saker jag har gjort ikväll:

1) Skjutsat Patrik på middag-å-lek-kväll med sina lek-kamrater på jobbet.
2) Städat tvättat dammat med mera med mera med mera.
3) Ätit ganska många gånger. När det kommer till saker som att städa toalett och sånt känner jag alltid efter lite extra först om jag inte är lite hungrig. Och jag kommer faktiskt alltid fram till att jag är det!
Och att det är bäst att äta direkt, annars kanske jag blir sjuk och aldrig kan städa mer.
Och sen kan jag börja med nåt annat mycket roligare.
4) Pratat i telefon
5) Tittat lite på Talang. Ord är överflödiga.
Varsågod, mitt bidrag till fredags-nöjet:



Nu har jag en till lista, nämligen på saker man kan hitta i soffan när man dammsuger:

1) Julgransbarr
2) Fyra ostkrokar
3) En ÖP från oktober
4) Tärning
5) Potatis-skal
6) Två handlingslappar
7) Samt lite chips
Vi hade kunnat leva gott i våran soffa åtminstone en vecka.


Åååååhh, jag som var så entusiastisk i mitt sanerande, nu har jag ingen lust alls att fortsätta..
Måste hänga upp lite tvätt på tork och rensa tumlaren på dun. Något gick snett med en kudde,
det såg ut som nån hade stoppat in en hel kyckling när jag öppnade den.

Nu är Börje Salming på tv, han verkar vara riktigt trevlig.
Jag kanske måste titta lite innan jag fortsätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0