Expedition Lits-skogen, söndag 13:e april



Efter nogranna instruktioner från Micke hur vi skulle ta oss till vindskyddet (det var inte någon fjällkarta som behövdes direkt, det ligger några hundra meter från huset) gav vi oss iväg glada och trevliga.
Stämningen förbyttes ganska snart, när vi inte hittade den där himla vägen och skulle gena (vilket blev 100 gånger längre) genom skogen istället i en halvmeter snö.

image384
I nöden prövas man (nu var det väl ingen större nöd, bara lite jobbigt att gå:), och jag kan alldeles
garanterat jättesäkert säga att jag inte kommer att föreslå någon fler djup-snö-tur med Maria. NÅGONSIN.
Men jag tycker om dig ändå Maria, du är ju oftast trevlig annars  ;D
 
Det här var innan Marias goda humör försvann spårlöst  
Jag tyckte själv att jag var väldigt pedagogisk och uppmuntrande, men jag kan inte säga att det hjälpte direkt.
Kan just tänka mej hur Micke har det på fjällturerna...MY GOD!!
image386

Men hon blev glad igen när hon fick mat, för vi kom faktiskt fram till slut.
Fulla skorna med snö och dyngsur av svett, men vad gör man inte för en varm macka och en muffins.

image387

image388

image389


Ikväll har vi varit i Hara en sväng, och så har Stella kommit tillbaka förstås!
Fikade hos Amelies föräldrar och fick med mej supersmarriga tekakor, tack snälla ni!

image382

Jag & Stella på cruising med pärlan i finvädret
image383

Nu ska vi ut och kasta snöboll, sen blir det god natt.

Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Vad kul för stella att få vara hos er igen. Jag hörde att hon hade blivit alldeles till sig av glädje när du kom för att hämta henne. :D

2008-04-14 @ 22:10:41
Postat av: Anna

Ja man kan säga att hon tog mej med storm. Bokstavligen.
:D

2008-04-14 @ 22:27:02
URL: http://annastekpanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0