Den nya familjemedlemmen har anlänt


Hon härstammar från kupan i Brunflo och är en väldigt sval och lättsam tjej.
image309

Himla praktiskt när man kan ha bena i baksätet.

image311
Det är nästan så hon skulle få sitta i bilen jämt. Och se sådär cool ut.
image312
Det kändes lite halv-perverst att åka genom stan i sakta mak med en naken kropp i sätet bredvid.
Som dessutom såg ut som hon hejade hela tiden. Det var enda sättet hon fick plats på.
image314
Jag kom på att jag kanske ska ta bort henne från fönstret. Kan ju hända att grannarna börjar undra.
image315
Jag hade ju tänkt mej nåt lite "enklare". En överkropp i tyg utan...ehmm, detaljer.
Men nu blev det en med både hull å hår och det får gå så länge.
(Tanten på kupan var väldigt snäll, men verkade ha något skev kroppsuppfattning. Jag frågade på telefon vad det var för storlek "Jaaaaaa....det är nog en 38 skulle jag tro". Mmmm, förmodligen. Jag har 34/36, och jag ser direkt TJOCK ut bredvid den där. Ska köpa lite gas-binda å bättra på henne där hon är för klen)
Hon ska i alla fall få agera mannekäng för mina klänningar som jag ska sy. Vilket har varit ett litet projekt i sig.
I går letade jag HELA DAGEN efter en provdocka. Jag var in på ALLA affärer i hela Östersund, alla ateljéer, syaffärer och andra ställen som möjligtvis skulle kunna veta var man kan hitta en provdocka.
Eftersom jag måste ha en NU när jag har kommit på nåt.
Klockan fem dök hon upp, sen vad ju dan nästan slut.
Idag har jag letat hela dagen efter mönster och tyg.
När jag kom hem glad i hågen med mitt fina tyg och skulle börja sy, så hade jag tappat bort den där grejen som man sätter i undertråden i. Ja alltså hela den stora, den där kapseln. Hur man nu kan göra det.
(Jag skyllde på Patrik att det säkert var han som hade dammsugit upp den.)
Ja det hade jag i alla fall, så jag ringde till Sy & Damm och fick det glädjande beskedet att en ny kostade 500 spänn. Det kändes väldigt bra. Inte.
Men sen hittade han en begagnad som jag kunde få för 250 kronor.
Skittrött var jag efter att ha sprungit hela dan, men jag gick iväg igen och köpte den där.
Kom hem, satt i den och så funkar inte maskinen.
Perfekt.
Patrik kom hem, och råkade visst hitta den borttappade kapseln. I  sylådan.
 Sen pillade han lite på maskinen å sen funkade den.
Undrar vad som kommer hända i morgon?
Kanske ramlar provdockan över mej. (eller på symaskinen så den går sönder på riktigt.)
Nu ska jag försöka vara lite positiv.

Det har inte funkat att varken skriva kommentarer eller inlägg på ett tag,
så nu har jag ju en massa bilder som jag måste lägga in.
Fikade med Jennie och vild-Alvin idag också nere i badhusparken (Jag och Jennie fikade god macka med räk-röra, ballerinakex och nougatruta. Lille Alvin fick en smaskig fralla utan pålägg. Men han var glad ändå) 
Jättemysigt och fint väder!

Han ser väldigt lugn och gemytlig ut (ungefär det sötaste jag har sett :), men hjälmen sitter där av en anledning.
image321
I morrn ska jag och Alvin träffas och hitta på nåt, ska bli MYCKET spännande :D

I fredags blev det solning på jamtli.
image320
I helgen har jag jobbat, men i lördags var jag och Fanny från jobbet och tittade på dans-tävlingen i sporthallen när vi hade slutat.
Och igår efter jobbet var vi till Patriks mamma & Stefan och åt middag, och ikväll har vi fött upp oss i Hara.
Ja, det är väl vad som hänt sen sist.



Det är förresten den här klänningen jag ska göra:
(Jag vet, min mobil-kamera är inte så hightec)
image322
Fin va!!
Lycka till på mej!


Rapport från mitt nya hår-liv: Ingen förändring.

God natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0