Det är ofta man är värd att unna sig nåt

Och nu är jag VERKLIGEN värd en paus efter att ha skrivit en HIMLA massa om franska revolutionen samt kollat aftonbladet, facebook och tratten och finkel på youtube.  

Igår var det stora jul-och bak-dagen med Amelie och Rikkard.image16
Eller, man kan mer säga att jag och Amelie kladdade ner,  funderade på vilken färg som var finast, vad mer än grisar som är röda (ja jag veeet att dom är rosa men det fanns ingen rosa marsipan) och andra viktiga funderingar, medan Rikkard mer styrde upp det hela, tittade in med jämna mellanrum och frågade om vi hade penslat lussebullarna, inte glömt något i ugnen, hittade apelsinspriten som skulle vara i chokladtryfflarna och saker som är viktiga när man ska baka.
Man skulle kunna säga att han tog vid där våra tre års Hotell & restaurang-kunskaper slutade.
(jag gick ju faktiskt hotell sista åren så jag har lite dispens för mina begränsade kökskunskaper. Men vad ska Amelie skylla på? :D)

Förutom att dom hade en mycket finare gran än mej och att mina byxor sprack så var det  en mycket trevlig tillställning.
Bildbevis kommer så småningom.




Ikväll är det den stora kvällen om nu någon skulle ha missat det.  Större än julafton och födelsedagen tillsammans nästan.
18,30 är det i vanlig onsdags-ordning samling hos Maria för avfärd runt berget. 19,50 kommer vi tillbaka om vi inte har varit söliga.
Och 20,00......

Ska Fredrik få nån tjej så att han inte behöver
äta hos farmor varje dag klockan tolv?
image17


Kommer Susanne att få sej lite hederlig gratis arbetskraft? (herregud dom hann ju inte mer än in på gårdsplanen förrän dom skulle börja hugga ved och renovera huset) och MÅTTE HON DÅ I ALLA FALL VÄLJA PER-INGE!
och Anders.... Ja det är ju bara så himla romantiskt!!!

  Det kommer å bli så fint!!!  



Nu ska jag gå och packa ner lusse-bullar, ischoklad (usch dom var mycket godare innan jag visste hur man gjorde dom. Det är som att äta en klick margarin inlindad i späck ungefär. Nu förstår jag varför dom slinker ner så lätt i halsen. ) och annat som vi kan behöva stilla oss med under kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0